sobota, 5 czerwca 2021

"Umysł" — chaotycznie

Tytuł:           Umysł            
Tytuł oryginału: La Mente Humana  
Autor:           David Casacuberta
Wydawnictwo:     Świat Książki    
Rok 1. wydania:  2007             

Nie potrafiłam się zestroić z Autorem, który wyznaje metodę tworzenia mapy (podobno opracowaną przez Wittgesteina), a nie normalny wykład. Czyli każdy wątek dostaje własny podrozdzialik z odrębnym podtytułem, a problemy przedstawiane są w kolejności 1, 1.1, 1.11, 1.111, 1.12 itd., niekiedy aż do szóstego podpoziomu (4.11131). Bez łagodnych przejść od jednego zagadnienia do następnego, bez wstępów i zakończeń zagadnienia. Problemy podane w ten sposób wydają mi się straszliwie poszatkowane i przemieszane jak bigos.

Do tego Casacuberta ma irytującą manierę wykorzystywania pytań jako podtytułów. Czasami takie pytania niewiele mówią ("Jakie możemy wyciągnąć wnioski?"), czasami wyskakują jak królik z kapelusza ("Na czym polega teoria metafor Lakoffa?"). Bardzo często wydawały mi się rażąco sztuczne. Nawet spis treści nazywa się "Schematem zagadek, pytań i odpowiedzi".

Może i Autor ma wiedzę, ale podana w takiej formie, pozostaje dla mnie nieprzyswajalna. Po prostu odbiłam się od tekstu.

Książkę zdobią czarno-białe ilustracje. Na ogół rysunki (słabo opisane), niekiedy fotografie.

Na końcu znajduje się krótka (około trzydziestu pozycji) bibliografia. Brak indeksu.

 Nie zauważyłam błędów językowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz